wtorek, 18 czerwca 2013

Koszyczek - miseczka z papierowej wikliny :)

Papierowa wiklina.
Tradycyjny koszyczek - miseczka z luźnym splotem podstawowym , przydatny w kuchni na owoce , słodycze a także może służyć do chlebka na stół.


Wykonanie jego jest bardzo proste bo wyplatamy po stelażu który robimy za pomocą drutu


Drut wkładamy w środek rureczek ,najpierw formujemy koło a następnie rureczki z drutem zaginamy na kole zaczynając od środka (pokazane na 4 zdjęciu) również pamiętajmy aby dokładanych rureczek stelaży była liczba nie parzysta w moim koszyczku jest ich 9


Przeplatamy stelaż splotem podstawowym zaczynając od środka po szerokości stelażu 


Wyplatamy od środka jedną stronę koszyczka następnie drugą stronę , kończąc wyplatany koszyczek rureczkę chowamy w środek splotu , podklejamy klejem i obcinamy końcówkę rureczki :)
Gotowy koszyczek - miseczka :) 


2 komentarze:

  1. Oj, jaki fajny kursik;) A ja mam wciąż problem z papierową wikliną... To,co uplotłam - nie nadaje się do pokazania.... najtrudniejsze jest dla mnie zakończenie i pierwszy splot, bo zawsze wychodzi mi dziura... No i wszystko krzywe... Z drucikami jest pewnie łatwiej;) Spróbuję niebawem;) Pozdrawiam Cię cieplutko i gratuluję pomysłów;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo prosze o informacje jakiego drutu najlepiej użyć (miedziany, stalowy , jaka średnica) i gdzie go można kupić?

    OdpowiedzUsuń

Gazetnik :)

Papierowa wiklina. Oryginalny pomysł na dekorację wnętrza :) Gazetnik wykonany z papierowej wikliny , na stelażu z drutu ocynkowanego :)...